• Facebook
  • Instagram
Magyar MX5 Klub
  • Közösség
    • Fórum
    • Tagok
    • Aktivitás
    • Programok
  • Egyesület
    • Egyesületi hírek
    • Dokumentumok
    • Archívum
    • Partnereink
  • Hírek
  • Kapcsolat
  • Webshop
  • Belépés
  • Regisztráció
kevesebb több
Ordune profilképe

@ordune

aktív 1 év, 7 hónap óta
  • Tevékenység
  • Adatlap
  • Ismerős 13
  • Fórumok
  • Article
  • Média
  • Indított témakörök
  • Hozzászólások
  • Elkötelezettségek
  • Kedvencek

Hozzászólások

15 bejegyzés megtekintése - 1-15 / 21
1 2 →
  • Szerző
    Bejegyzés
  • 2023.10.02.-18:56 #14171
    Ordune
    Adminisztrátor

    Egyik szemem sír, a másik nevet.

    A lényeg drága barátom, hogy neked jó legyen!

    2023.09.30.-21:35 #14165
    Ordune
    Adminisztrátor

    Add el és vegyél egy rendes feltöltött NC-t! 😉

    2023.07.14.-09:28 #14002
    Ordune
    Adminisztrátor

    A legegyszerűbb megoldás egy sima NB leömlő. Annak az áramlása is jobb, mint az NA-é.

    Egy kipufogós 15 perc alatt felteszi.

    2023.06.24.-12:25 #13911
    Ordune
    Adminisztrátor

    Hát 2009 óta először nincs MX-5 a bitrokomban, így ez a topik egy időre feledésbe merül.

    Aztán meglátjuk mit hoz a jövő…

    2022.06.15.-16:47 #13491
    Ordune
    Adminisztrátor

    2022-06-15 9:53:37

    Vámos Laci ajánlására tegnap kijött Lalee-hoz egy szakértő szem megvizslatni a vasat. Végignézte az autót.

    2 probléma van, amiből az egyiket viszonylag könnyű megoldani, hogy elég koszos az autó. Ezt meg is fogjuk oldani, mert július 12-én viszem Opánszky Péterhez, akik egy teljes hétvégét rá fognak szánni. Kap egy finom csiszolást a lakk, hogy eltünjenek belőle a fényezés során belekerült kisebb porszemek, majd kap egy teljes polírt. Péter szerint nagy eséllyel teljesen eltűnnek majd ezek.
    E mellett kap egy teljes belső tisztítást, kárpittisztítással, bőrápolással és minden jóval. És még a motortér is kap egy alapos tisztítást.

    A másik probléma, hogy a futómű alkatrészek tele vannak felületi rozsdával. Ez az elején baromira meglepett minket Lalee-val, hiszen amikor megvettem szinte semmi rozsda nem volt rajta. Ami fura még, hogy az autó alja iszonyatosan saras volt, Lalee mesélte, hogy nagyon megszenvedtek vele az alvázmosó srácok és utána még ő is kapargatta picit a maradékot spaklival.

    Ez a probléma azért okoz komoly fejtörést nekem, mert ez az autó használati értékéből egy fillért sem vesz le, Lalee szerint ennél még a legtöbb NC is rosszabbul néz ki, de az OT vizsgán egy gramm rozsda sem lehet. Szóval szét kéne szedni a futóművet, homokszórás, porfstés, a csavarokat meg galvanizálni. Ez mondjuk 500 ezertől az 1 millió Ft-ig terjedő költség.

    Az autót bejelentettem alváz- és üregvédelemre október 25-re. 1 hétig lesz ott és sikerült olyan helyet találnom, ahol a kezelés előtt a rozsda nagy részét eltávolítják róla. ez mondjuk olyan +-200 ezer forint és akkor az autó hibátlan 10-15 évig, de nem lesz OT-s.

    Ha nem lesz OT-s akkor spórolok sok százezer forintot, de el kell engednem egy álmot.

    Viszont ha nem megy OT-ra., akkor nem kell annyira eredetinek megtartani. Szóval beletehetem a polcon lévő Mazdaspeed roll bart-t (ez vizsgáztatásnál gond, de most vizsgázott, szóval 2 évig no para), a Nardi Deepcorn 330-as kormányt. Maradhatnak benne a plüss NBFL ülések és akár még kaphat egy kis ültetést is, és akkor feltehetem rá a 15×7 ET35-ös RPF1-eket is.

    Lalee szerint az OT faszság, ugyanakkor ne módosítsak rajta semmit, maradjon meg full gyárinak, mert úgy az igazán szép.

    Na most légy okos Domonkos!

    2022.06.15.-16:46 #13490
    Ordune
    Adminisztrátor

    2022-06-08 15:17:16

    Július 15-17. között teljesen fel fogunk frissülni Opánszky Péter segítségével.

    2022.06.15.-16:46 #13489
    Ordune
    Adminisztrátor

    2022-06-07 18:01:20

    Bejelentettem az autót alvázvédelemre, keményen október 25-re kaptam is időpontot.

    Addig is Lalee a héten levizsgáztatja, mert május végén lejárt a forgalmi és már lehet is használni.

    2022.06.15.-16:46 #13488
    Ordune
    Adminisztrátor

    2022-06-03 14:38:46

    Elkészült az alvázmosás. Sajnos nem jött le az összes sár a karosszériáról, illetve a rozsda is jóval több, mint vártam. Szerencsére csak felületi, de OT-re nem lesz így jó.

    Most megy a gondolkodás, hogy full szétszedni, homokfújni, porfesteni majd vissza, vagy lecsiszolgatni és alvázvédőzni. Felmerült a szárazjeges tisztítás is, a videók szerint csodára képes (200-250 ezer Ft)

    Vagy hagyom az egész OT a francba és elkezdem használni. És akkor mehet bele a Mazdaspeed bukócső, a sperr és az RPF1 és csak le kell ültetni valami normális utcai coilover szettel…

    2022.06.15.-16:45 #13487
    Ordune
    Adminisztrátor

    2022-05-30 19:40:57

    Pénteken végre visszajött a hengerfej a gépműhelyből. Ma Lalee összerakta a motort és szerencsére minden a legnagyobb rendben.

    Mért kompressziót is, mind a 4 hengerben szép egyenletes.

    A következő lépés az alvázmosás, hogy pontosan lássuk mi a helyzet a futómű alkatrészekkel.

    2022.06.15.-16:45 #13486
    Ordune
    Adminisztrátor

    2022-04-28 15:23:05

    Egy kis update.

    Bár Lalee mindent megtett, de sajnos nem sikerült a ma reggeli OT vizsgára összerakni az autót.

    Ennek 2 fő oka volt. Az egyik, hogy az alkatrészek beérkezése manapság már nem olyan gördülékeny, mint korábban volt (pl. a hátsó lámpa tömítések csak pár napja jöttek meg).
    A másik ok, hogy sajnos a motor az újraösszerakást követően nem produkált sima járást, ami a Mestert nagyon aggasztotta. Kapott friss 100-es benyát az autó, de sajnos nem lett jobb a helyzet; a kettes hengernél valami nem stimmelt. Lalee kénytelen volt újra lekapni a hengerfejet, hogy jobban szemügyre vehesse mi a helyzet. Szerencsére nincs nagy baj. csak annyi, hogy a síkolás során a szelepek nem lettek megcsiszolva és így a kettes hengerben nem zárnak megfelelően. Így most a hengerfej ment vissza a gépműhelybe.

    Amint a motor újra összeáll, mehet az autó egy alapos alváz- és motormosásra, majd polírra. Még van pár felületi rozsdafolt a futóművön, amit majd le kell kezelni és (elvileg) már készen is állunk a vizsgára.

    2022.06.15.-16:44 #13485
    Ordune
    Adminisztrátor

    2022-04-14 17:39:52

    Laleenál az autó. Sajnos nem olyan rózsás a helyzet, mint reméltem. Sok mindent talált rajta, amit meg kell csinálni az OT vizsgához. Szerencsére semmi sem vészes, illetve a kasztni – ami a legfontosabb – továbbra is full rozsdamentes, beleértve az autó alját.

    Felmerült bennem, hogy hagyom a fenébe az egészet és inkább gyorsan eladom, de ezt az ötletet hamar elhessegettem magamtól.
    Aztán az is felmerült, hogy csak a leglényegesebbeket csináltatom meg, ahhoz az évi 500 km-hez az is elég lenne, de nem visz rá a lélek. Inkább megkapja mindenből (legalábbis a lényegesebb dolgokból) a gyárit, mert bár semmi értelme, de mégis szeretnék OT rendszámot.

    Amik el lesznek végezve rajta:

    a legnagyobb probléma, hogy szivárog a motorolaj –> hengerfej tömítés csere, hengerfej síkolás, vízcsövek cseréje, olajcsere
    hátsó kipufogó dob kifúj, cserélve lesz eredeti Mazdára természetesen tömítéssel együtt
    szokásos váltóbot gumiharang szett csere, szintén eredeti Mazdával
    Kell egy új hűtősapka

    4 db új gumi fékcső, mert sajnos kirepedeztek (30 év…). Ez az egy alkatrész lesz utángyártott (kínai). 100.000 Ft a különbség, és Lalee szerint köztes minőség nincs, de sosem szokott gond lenni vele. Természetesen fékfolyadék csere is lesz, pedig a folyadékban kb. 3 év és olyan 1.000 km van

    belső kárpit csere
    hátsó rendszámtábla körülötti műanyag elem cseréje, mert a mostani el van repedve, fényezéssel együtt
    új hátsó lámpa tömítések
    első indexek cseréje
    kuplungvilla gumiharang csere
    Nem lesz olcsó, – majdnem egy rozsdás NB ára megy rá – de így aztán tényleg tökéletes lesz az autó.

    2022.06.15.-16:43 #13484
    Ordune
    Adminisztrátor

    2022-02-10 16:30:49

    poteka írta:

    Csináltattam már OT-t, ami mindenképpen kell, az gyári prospektus, gépkönyv, irodalom – főleg egy olyan típusnál, amivel még nemigen találkoztak. Kérdés, kétely esetén ezzel lehet bizonyítani hogy az a gyári megoldás/gyári tartozék/extra vagy nem (például felni, antenna, rádió, ablaktörlő, szpoilerek, esetünkben szélfogó, tetővászon.

    Tudok kölcsönadni a nagy napra gyári Bordmappát manuállal, szervízkönyvvel, ha nincs hozzá – de gyanítom van mindened.

    2022.06.15.-16:43 #13483
    Ordune
    Adminisztrátor

    2022-02-10 10:56:10

    Április 28-án reggel 9-re megyünk OT vizsgára. Már most izgulok.

    2022.06.15.-16:42 #13482
    Ordune
    Adminisztrátor

    2022-02-02 17:44:19

    Én nem tudom beszerelni, Lalee pedig nem vállalta. Szóval elengedtem a témát.

    Ha vállaljátok a beszerelést, akkor azonnal megveszem.

    2022.06.15.-16:41 #13481
    Ordune
    Adminisztrátor

    2022-02-01 17:18:32

    gzugzu írta:

    A facelift-es autókban már benne van. A jobb nyulvanyon van egy ledugozott csatlakozó, amire a relék mennek egy külön kabeldarabbal (ebből ágazik ki egy szenzornak a csatlakozasa), a kompresszorra 1 szál kábel, a beltéri egységre 2 meg van meg a kapcsoló.

    Egy kis utánajárással sztem be lehetne kötni.

    Illetve a klímábol is volt facelift ami R134-es es más a csatlakozása kicsit meg a prefacelift az R12-vel. Kopinal melyik volt?

  • Szerző
    Bejegyzés
15 bejegyzés megtekintése - 1-15 / 21
1 2 →

Legutóbbi bejegyzések

  • MX-5 Klub Nagytalálkozó – Szlovákia
  • Szezonnyitó 2025
  • Tagdíj emlékeztető
  • Megnyílt a regisztráció az őszi MX-5 márkanapra
  • FRISSÍTÉS: Társadalmi felelősségvállalás 2024.08.23.

Fórumok

  • MAGYAR MX-5 KLUB Egyesület
  • Miata Fórum
  • Generációk
  • Adok-Veszek
  • Más verdák
  • Minden egyéb

Témakör címkék

"Oil gauge" "Flashing light on oil gauge" 30th ae 2023 Brembo build thread DS Eaton EBC Eladó Ferodo FUTÓMŰ POLIURETÁN Szilent fék fékcső Gyújtótrafó kompresszor Kérdőív lámpa M45 Mazda MX-5 Elektronika Meister R MX-5 mx5 miata NA NA8 hungaroring racetrack nyíltnap NA NA leömlő 4-2-1 repedt kifúj utángyártott rozsdamentes NA NB FUTÓMŰ POLIURETÁN Szilent NB NBFL NC NCFL nc semmistock tuning pályanap SlipAngel szívótuning SMX SMXGrandTour2023 SMX Team SMX Tour szlalom tavasz Technika tréning tuning Tvr V-Maxx vásárlás Általános témák

Rólunk

Üdvözlünk a MAGYAR MX-5 KLUB Egyesület honlapján!

Az MX-5 Klub 2004-ben alakult egy pár lelkes Miata tulajdonos kezdeményezésére. A Klub nem hivatalos formában működött egészen 2017-ig, amikor is a típus kedvelői között igény merült fel arra, hogy létrehozzanak egy olyan formát, amely a korábbiaknál szervezettebb keretet ad a működéshez. Így jött létre 2017 nyarán a MAGYAR MX-5 KLUB Egyesület.

Tovább olvasom

Kategóriák

  • Egyéb kategória
  • Egyesületi dokumentumok
  • Egyesületi hírek
  • Hírek
  • MX-5 info
  • Partnerek
  • Programok

Archívum

  • 2025. június
  • 2025. április
  • 2025. január
  • 2024. augusztus
  • 2024. július
  • 2024. június
  • 2024. május
  • 2024. április
  • 2024. február
  • 2024. január
  • 2023. december
  • 2023. október
  • 2023. július
  • 2023. június
  • 2023. április
  • 2022. március
  • 2021. augusztus

Fórumok

  • MAGYAR MX-5 KLUB Egyesület
  • Miata Fórum
  • Generációk
  • Adok-Veszek
  • Más verdák
  • Minden egyéb

Népszerű Bejegyzések

  • SMX Grand Tour 2021 – összefoglaló (5)
  • MAGYAR MX-5 KLUB Egyesület éves rendes közgyűlése – összefoglaló (4)
  • Nagy találkozó (Szlovákia 2 nap) (3)
  • MAGYAR MX-5 KLUB Egyesület Alapszabálya (2)
  • Pályanap 2023. ősz (2)

Legutóbbi hozzászólások

  • MX-5 Klub Nagytalálkozó – Szlovákia
  • Szezonnyitó 2025
  • Tagdíj emlékeztető
  • Megnyílt a regisztráció az őszi MX-5 márkanapra
  • FRISSÍTÉS: Társadalmi felelősségvállalás 2024.08.23.

©2025 Magyar MX-5 Klub - © Minden jog fenntartva!

KAPCSOLAT

Küldés folyamatban

Bejelentkezés

vagy     Fiók létrehozása

Elveszett jelszó

Forgot your details?

I remember my details

Create Account