Fékerő kérdés az érdekes. Ott inkább a fékbetét anyaga ami dönt illetve a gumi. Ha a mostani fékeddel is tudsz úgy fékezni ,hogy álljon a kerék vagy ABS működjön akkor a lassulás akkor sem tud nagyobb lenni ha nagyobb a fék. A fék mérete inkább azt befeolyásolja mennyire melegszik el a fék.
Ellenben a 230 fék elég kicsi ott jó upgrade lehet a 250 es. Igazából a 230 féket annyira nem ismerem de neten rengeteg adat van róla. Fontos megnézni a főfékhengert mert valószínű azt is kell cserélni.
A 270 es féknél már kell 15 felni 250 nél még tud 14 felni is lenni az autón.
Talán a fékerőt keveslem, illetve a pedálérzet sem a legjobb, most cseréltem betéteket, illetve 231-es hátul a tárcsát előle trw betét hátul ATE került.
Igazából az a kérdés mi van rajta most ? Korai NA kon 235mm fék volt később már az is megkapta a 255mm féket mint az NB is. Ha neked az előbbi van akkor már ez lehet egy fejlesztés. A 255 fékhez már vannak jó betétek ami szintén előre lépés.
Illetve még ott van az NB nagyfék a 270 tárcsa mint opció azt is fel lehet tenni.
Ha ez is kevés van 4 dugós első nyereg wilwood, v-max , stoptech… de az már komolyabb cucc 🙂
Igazából az is kérdés miben merül ki a gyenge fék ? Hamar elmelegszik? Kicsi a fékerő? Rossz pedálérzet? Stb…
Sziasztok!
Nemreg csatlakoztam a “klubhoz” egy “MX-5 ND2 RF G184”-gyel (bar sajnos csak külföldröl, ami annyibol azert jo, hogy itt jobbak az utak).
Nagyon testszik az auto, csak sajnos van egy-ket dolog amin lehetne javitani. Az aprosagok utan (csomagtartoba zajcsillapito folia, kisebb antenna, kicsi polc a “kesztyűtartóba”) arra gondoltam, hogy egy kevesbe zsebbenyulos dologgal kezdem, megpedig egy fekbetet cserevel. Emiatt irok most. Van valakinek tapasztalata “gyari tarcsa + EBC Black stuff” kombinacioval? Esetleg valami egyeb fekbetet ami tenylegesen valtoztat valamin, esetleg tarcsa + betet kombo az EBC-töl vagy valaki mastol, vagy valoban csak a big-brake upgrade ami szobajöhet?
Elöre is köszönöm a valaszokat!