A “rögzítés a váltóharangra” itt mit kellene módosítani pontosan?
Illetve nekem még olyan kérdésem lenne, hogy az NB Y-onja nincs túl közel a kasztnihoz, és a gyári részen ott volt hővédő, most nem lesz az mennyire problémás?
Jó ötlet ez a téma, gyorsan megosztom az én tapasztalataimat is a témában.
Először egy gyári használt leömlővel próbálkoztam, de az is repedt volt még több helyen is mint az enyém. Végül az IL Motorsportos 4-1 rozsdamentes variánsánál kötöttem ki. Ez méretpontos, szépen van heggesztve, jobb a kialakítása is és szép a hővédő lemez is ami jár hozzá. Ami nem tetszett annyira, hogy szebb eldolgzást vártam az éleken és a hozzá adott csavarok és tömítések gagyik. A hővédő lemez rögzítése is nehézkes, nehéz hozzáférni a csavarokhoz és kellett plusz alátétet tennem a lemez és a leömlő közé is, hogy rendesen meg lehessen szorírani a csavarokat.
Látszólag ugyan ilyet lehet kapni az ebayen is jelentősen kevesebb pénzért, kérdés annak milyen a minősége.
Legjobb át-érték arányú megoldásnak – amennyiben nem cél a tuning – én is a 4-2-1 NB leömlő átvételét tartom. Még olcsón beszerezhető és bőven van belőle. Hátránya, hogy módosítani kell rajta. Más a katalizátor oldali csatlakozás, a rögzítés a váltóharangra, valamint meg kell hosszabbítani a lambda szonda kábelét. Szép hővédő lemezt találni már sokkal nehezebb hozzá sajnos, ha a gyári kinézet a cél.
NA gyári 4-1 leömlő az esetek nagy részében reped(t), valamennyire szét is tud nyílni. Ezzel a lambdaszonda nem csak kipufogógázt, hanem tiszta levegőt is kap, így a keverék-képzés pontatlanná válhat.
Ami az én kezembe került leömlő ’92-es kocsiról, arra profi hegesztő is csak annyit mondott, hogy hagyjuk, keress másik megoldást helyette.
Erről a rendszerről van szó, az első 2 elemről:
Neten lehet találni EU raktárból elérhető, elfogadhatónak tűnő 4-2-1 leömlőt rozsdamentes anyagból (valahol 60-70eFt körül), hozzájutottam egyhez óccóért, hogy mire lehet jó.
Valamint beszereztem egy “gyári” megoldást, amikor NB/FL 4-2, majd NB 2-1 rendszert használnak fel a kiváltáshoz.
Eredmények képekben:
Mondjuk úgy, hogy nem sikerült jól lemásolni az eredetit… és sajnos pont ott a legnagyobb a különbség, ahol a legnehezebb korrigálni, mert új rozsdamentes, lézervágott talpat cserélni rajta nem vicces…
Így a továbbiakban az óccó utángyártott nem javasolt, és ha hasonlót találtok neten használtan újszerű állapotban, akkor ez itt lehet a magyarázat 😉