7 bejegyzés megtekintése - 1-7 / 7
  • Szerző
    Bejegyzés
  • #14484
    Balint
    Felhasználó

    A “rögzítés a váltóharangra” itt mit kellene módosítani pontosan?

    Illetve nekem még olyan kérdésem lenne, hogy az NB Y-onja nincs túl közel a kasztnihoz, és a gyári részen ott volt hővédő, most nem lesz az mennyire problémás?

    #14279
    Balint
    Felhasználó

    Azóta talált valaki, valamilyen jó alternatívát? 😀 az NB leömlőt akkor faragni kell?

    #14005
    Balint
    Felhasználó

    Köszi

    #14002
    Ordune
    Adminisztrátor

    A legegyszerűbb megoldás egy sima NB leömlő. Annak az áramlása is jobb, mint az NA-é.

    Egy kipufogós 15 perc alatt felteszi.

    #13996
    Balint
    Felhasználó
    #13921
    Bayay
    Felhasználó

    Jó ötlet ez a téma, gyorsan megosztom az én tapasztalataimat is a témában.

    Először egy gyári használt leömlővel próbálkoztam, de az is repedt volt még több helyen is mint az enyém. Végül az IL Motorsportos 4-1 rozsdamentes variánsánál kötöttem ki. Ez méretpontos, szépen van heggesztve, jobb a kialakítása is és szép a hővédő lemez is ami jár hozzá. Ami nem tetszett annyira, hogy szebb eldolgzást vártam az éleken és a hozzá adott csavarok és tömítések gagyik. A hővédő lemez rögzítése is nehézkes, nehéz hozzáférni a csavarokhoz és kellett plusz alátétet tennem a lemez és a leömlő közé is, hogy rendesen meg lehessen szorírani a csavarokat.

    Látszólag ugyan ilyet lehet kapni az ebayen is jelentősen kevesebb pénzért, kérdés annak milyen a minősége.

    Legjobb át-érték arányú megoldásnak – amennyiben nem cél a tuning – én is a 4-2-1 NB leömlő átvételét tartom. Még olcsón beszerezhető és bőven van belőle. Hátránya, hogy módosítani kell rajta. Más a katalizátor oldali csatlakozás, a rögzítés a váltóharangra, valamint meg kell hosszabbítani a lambda szonda kábelét. Szép hővédő lemezt találni már sokkal nehezebb hozzá sajnos, ha a gyári kinézet a cél.

    #13908
    Csabihal
    Felhasználó

    NA gyári 4-1 leömlő az esetek nagy részében reped(t), valamennyire szét is tud nyílni. Ezzel a lambdaszonda nem csak kipufogógázt, hanem tiszta levegőt is kap, így a keverék-képzés pontatlanná válhat.

    Ami az én kezembe került leömlő ’92-es kocsiról, arra  profi hegesztő is csak annyit mondott, hogy hagyjuk, keress másik megoldást helyette.

    Erről a rendszerről van szó, az első 2 elemről:

    ábra

    Neten lehet találni EU raktárból elérhető, elfogadhatónak tűnő 4-2-1 leömlőt rozsdamentes anyagból (valahol 60-70eFt körül), hozzájutottam egyhez óccóért, hogy mire lehet jó.

    https://mtuning.pl/product-eng-5870-Exhaust-manifold-MAZDA-MX-5-1-6l-89-97-4-2-1.html?query_id=4

    Valamint beszereztem egy “gyári” megoldást, amikor NB/FL 4-2, majd NB 2-1 rendszert használnak fel a kiváltáshoz.

    Eredmények képekben:

    kipu összeh

    Mondjuk úgy, hogy nem sikerült jól lemásolni az eredetit… és sajnos pont ott a legnagyobb a különbség, ahol a legnehezebb korrigálni, mert új rozsdamentes, lézervágott talpat cserélni rajta nem vicces…

    Így a továbbiakban az óccó utángyártott nem javasolt, és ha hasonlót találtok neten használtan újszerű állapotban, akkor ez itt lehet a magyarázat 😉

     

7 bejegyzés megtekintése - 1-7 / 7
  • Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.

©2024 Magyar MX-5 Klub - © Minden jog fenntartva!

KAPCSOLAT

Küldés folyamatban

Bejelentkezés

vagy    

Forgot your details?

Create Account