9 bejegyzés megtekintése - 1-9 / 9
  • Szerző
    Bejegyzés
  • #14185
    Sztif
    Felhasználó

    Szia bocsi, hogy csak most írok nem láttam eddig :/

    2 csavar és szélvédőragasztó sikaflex tartja 😉 sose jön le többé 😀

    #14179
    mester
    Felhasználó

    The Sztif…:) mivel ragasztottad fel a hátsó szárnyat az ezüstnyílra? Bocs a megszolitás miatt;)

    #14117
    Sztif
    Felhasználó

    Hungaroring nyíltnap szeptember 3.

    Már nagyon régen voltam utoljára a hungaroringen. Régebben jártam évente pár alkalommal de sajnos mióta ilyen nehézkes a regisztráció nem annyira van kedvem… :/

    Viszont teli slickel még sosem voltam mivel eddig nem is volt ilyen gumim 😀 Miután sikerült venni egy Hankook F200-as szettet úgy gondoltam most itt lenne az ideje és menni megint és megdönteni a saját csúcsomat 🙂

    A gumit egy 7×15 ET33 as felnire raktam fel még annó nagyon olcsón vettem pont a mérete miatt de sajnos nem a legkönnyebb felni. Viszont legalább szélesebb mint a gyári. A gumi az említett hankook f200 200/580 r15 méretben volt rajt. Sajnos ennek már kicsit keskeny a felni jobb lenne egy 8″ széles inkább a pályagumi meglepően széles felnit kér.  De ez van ebből főzünk 😀

    Szóval az előző csúcs még 2020 ban született 2:24:175 el ez még semi slicken volt kopottas yokoham a048 volt fent akkor. Itt látjátok videón is.

    https://www.youtube.com/watch?v=VpStMq7rHo4&ab_channel=Sztif

    Nem titkoltan ezt mindenképp meg akartam futni de igazán 2:20 alatt lettem volna elégedett.. ehhez 2 etapot vettem mondván az első az inkább ismerkedős mivel rég voltam újra megnézni az íveket nyomvonalat… megismerni a gumit mégis mit bír el ilyesmi…

    Sajnos tiszta kört itt nem tudtam menni mindig volt valami… Vagy én hibáztam vagy utolértek vagy én értem utol valakit… de így is sikerült menni egy 2:21:2 kört aminek azért örültem mert tudtam ,hogy ebben még nagyon sok van. Erről még sikerült is videót csinálni ahogy egy porschet üldözök lelkesen 🙂

    https://www.youtube.com/watch?v=yMuzeCEzdDA&t=1s&ab_channel=Sztif

    Második etapra sikerült az elejéről rajtolni így lelkesen vártam ,hogy majd most tudok menni pár jó kört. Viszont mire a gumi elérte a megfelelő hőmérsékletet már eléggé szétszóródtunk a pályán … míg pont az utolsó körben végre sikerült tisztán végigmenni és pont mikor leintettek meg lett a nap legjobbja nekem ami 2:18:0 így simán sikerült elérni a kitűzött célt 🙂 Ez miatt nagyon boldog voltam illetve nagyon élveztem főleg a hátsó technikás részt. Úgy érzem gyakrabban kéne jönni mert tényleg nagy nagyon jó volt 🙂 Sajnos ami kicsit zavar pont a legjobb köröm nincs meg… ugyanis a 2. etapban a kamera egyszercsak kikapcsolt és amit addig felvett azt se mentette el :O szóval indok van amiért vissza kell menni …. 🙂

    Aminek külön örülök ,hogy az autó nem melegedett 110fok volt max az olajam víz is szépen állt. Fék is bírta ahogy kell pedig az első videón is látszik időnként rendesen tapostam. A 20p-et így végigment az autó és szó nélkül kibírta imádom 🙂

    #14114
    Sztif
    Felhasználó

    Na miután megjött végre a csomag be is szereltem mindent.

    Sajnos képekkel nagyon nem tudok szolgálni mert nem nagyon fotóztam. Nem is nagyon volt időm foglalkozni mindennel így pl a féknyerget újra kéne festeni de ezt most nem tettem meg… Pedig kaptam egy jó tippet mivel fogom tudni úgy lefesteni ,hogy az ne 2 pályanapot bírjon ki…. De ugye ehhez szét kell szedni csiszolni előkészíteni száradást megvárni …. szóval azért ez nem pár óra hanem napok inkább…

    Na de tudván ,hogy ez kimaradt jöjjön a lényeg. Nekem egészen eddig a fék setup így nézett ki. mx5 NBfl sportive 270 fék elől hátul hozzá a sportive féfékhenger. Hel fém fékcsövek EBC turbogrove tárcsa ehhez HAWK hp+ betét.

    Ez így egész jól is működik. Most már elég hosszú ~30ekm tapasztalata van vele. Elég jól adagolható, nem fogy el nem melegszik el jól fog fékpor sem tragikusan sok. Viszont eddig rettenet hangos volt… Sokan onnan tudták ,hogy megjövök ,hogy már mikor fékeztem halloták a jellegzetes sikító hangot mint mikor a vonat beér az állomásra … Ehhez a fékhez ferodo DS betét nincs sokan ezt a szériát tartják az etalonnak verseny felhasználásban. Na ezt a hawk hp+ betétet a ferodo DS2500-hoz szokták hasonlítani teszteken nagyjából azt tudja. Ez még elmegy utcán de már inkább pálya orientált valami. Sajnos elég drága is nagyjából ~60e környéke az első és a hátsó is belőle. Viszont pozitív tapasztalat ,hogy nagyon sokáig bírja az első betét nekem 30.166km futott. Ami kimagasló mert előtte a sima utcai betét ilyen 10e km környékét tudta. Viszont ez a 30e km elég volt ,hogy az első tárcsát is elkoptassa. Hátul még jó volt így ott maradt az EBC ugyna úgy hawk betéttel elől viszont most ezek a negetívumok miatt gondoltam változtatok.

    Így elől most Rottinger T9 tárcsa lett. Ez nincs furva ez jó lehet a repedések miatt csak ilyen C forma bemarások vannak amik elvileg a hőt segítik elvezetni. Betéttel meg vagyok elégedve így ott maradt a hawk HP+ szintén mint hátul is. Fékfolyadék pedig Motul RBF660. Egyenlőre ezzel így sok tapasztalat nincs. Viszont bekoptatás után egyenlőre a csikorgó hang az nincs. Ez idáig nagyon jó. Illetve egy kis spoler a következő posztból 20p hungaroringet hűtés nélkül bírt!! Ami nagyon nagyon jó. Szóval fékről egyenlőre ennyit. Remélem lesz majd időm és letudom festeni a nyergeket és a tartókonzolokat majd szépen akkor jól is fog mutatni 🙂

    Whiteline stabrúd szett.

    Igazából ennek volt kalandos útja de megérkezett ez is. Elől 24mm 2 állítási lehetőséggel hátul 16mm és 3 állítás lehetséges. Hozzá új stabpálcák is járnak amolyan hybrid NB/NA cucc nekem ez nem igazán tetszik egyébként lehet később lecserélem de egyenlőre marad még.

    Berakni simán belehet nem nagy dolog szerencsére NA/NB esetén kicsit megemeled az autót és simán lecsavarozod hátul könnyebben elöl kicsit matekozós de simán kilehet forgatni. Mivel nincs még tapasztalat így elől a feszesebb állásban raktam fel hátul kicsit szendevtem mert nem tudtam úgy feszíteni a szilentet ahogy akartam szerintem a gömbfejes stabpálca miatt is. így ott a közepes állás lett pedig a puhát szerettem volna. Viszont most a hungaroring után azt mondom teljesen jó így nagyon szépen mozgott az autó nekem tetszik. DE igazából majd másik pályán máásik gumin jobban elvállik ahol többet tudok menni és jobban ismerem. Viszont egyenlőre tetszik.

    Stabpálca na igen a szetthez egy hybrid megoldás jár. Mivel az NA gyári az átmenő csavarokkal van rögzítve az NB nél ez már gömbfejes ami rendszeresen be is rohad aztán jöhet a szívás és a flexelés… Itt egy hybrid megoldás van miszerint a lengőkarra átmenőcsavarral rögzül a stabrúdhoz pedig gömbfej van. Ami szerintem szerelhetőség szempontból rosszabb. Nekem berakni is nehezebb volt illetve ugye így meghúzni úgy lehetséges ,hogy villáskulcs illetve imbusszal tartsz ellen a gömbfej szárán. Na ezt látom magam előtt ,hogy be fog rohadni és az imbusz vagy nem megy bele vagy el fog fordulni… Nyílván ha az ember egyszer berakja és kész kisebb gond viszont ha szeretné állítgatni tesztelni stb akkor egy idő után rendes szívás lehet belőle. viszont egyenlőre rendben van 😀

    Jelenleg ennyi de hétvégén páran voltunk a hungaroringen kicsit később arról is írok egy beszámolót 🙂

    #14108
    Sztif
    Felhasználó

    Na végül most a héten kaptam meg a stabrudat csak szűk egy hónappal az után ,hogy az SPS feladta… Finoman szólva nem vagyok elégedett a DPD-vel… A telefonos ügyfélszolgálat kritikán aluli semmi se tudnak és azt érzed nem is akarnak segíteni… Töltsd ki a formanyomtatványt küld vissza és 15-30 nap alatt lesz valami de közben sem adnak semmi helyzetjelentést… A sokadik telefon után én kicsit nagyon fel…tam magam és odamentem a raktárhoz mert már nem bírtam idegekkel…. Ott egy tök jó fej sráccal beszéltem aki megértett és próbált segíteni elmondta így nem tud ő tenni semmit de megmondja hol volt a csomag utoljára és hova menjek mert valószínű ott van most is…. Ez a raktár melletti depo volt ahol csomagpont is van… Ergó valószínűleg depoba bekerült de ahogy a futárhoz ment a szallagon leesett a cimke és game over…. Ez megesik még meg is értem nekem az utána lévő hozzáállás nem jött be… Telefonon azt mondták nem lehet oda menni csak ez a 15-30 nap van… Na miután oda mentem oda kerültem a depohoz elmondtam mi a baj kaptam egy emailt mondták oda írjak… Viszont mivel nagy csomag amúgy is és végig van kamerázva minden ez tuti meglesz… Ott hagytam a számom is ,hogy ha valami van elérjenek… Na a kapun fordultam kb ki csörög a telefon meg is van… Utána elmondták amit gondoltam is egy ilyen raktár nem egy fekete lyuk… ha nincs cimke átkerül egy külön helyre nem csak az egyik sarokba be van baszva… Ergó ha ezt keresi valaki oda megy megnézi itt van… Ehhez miért kéne 15-30 nap??? Na mindegy meglett ez a legfontosabb 🙂

    #14096
    Sztif
    Felhasználó

    Oszak 5. forduló Mring 2023

    Agusztus 19.-én rendezték meg az Oszak 5. fordulóját ezen természetesen most is részt vettem 🙂 Az időjósok nagyon meleget és napsütést ígért. Reggel a kipakolásnál mindenhol körbe be volt borulva és 40% esőt ígért…. Na mi már akkor elkezdtünk letakarni mindent inkább mert látszótt ,hogy az a 40% inkább 80 lesz 😀 Be is jött még az edzés előtt brutál eső szakadt le ami miatt kicsit csúszott is az időterv. Az edzést full vizes pályán kezdtük el csúszkáltunk rendesen ez inkább Fun volt mint verseny akkor még :). Egyébként a pálya nyomvona nekem nagyon tetszett kifejezetten jól sikerült most kirakni. Első futamban még a mezőny eleje a vizen ment de a pálya rohamosan száradt. Itt Dani ment egy űr időt amit kb senki sem értett 😀 a 2. futamban Boldi behibázott így kapott 22 másodperc büntetést egy pályatévesztés miatt. Nekem sem volt hibátlan a kör sok maradt benne de büntetés nem volt. Csabi is hibázott a végén így neki is sok maradt benne. Viszont így nagyon közel voltunk egymáshoz. Az utolsó futamban nagyon rákészültünk ,hogy jót kell menni és 1:50 alá be kéne menni. Ami valószínű sikerült is volna ha nem forgok meg a pályán :/ itt azt gondoltam elment a 2. hely de lehet még Boldi is vissza előzött. Viszont mikor lejöttem Csabi mondta ,hogy neki is volt egy pályatévesztése. így büntik alapján Dani nyert aki igazából hiba mentesen ment végig és a leggyorsabb kör is az övé volt. Én így megforogva is 2. lettem. Boldi a végén odarakta rendesen és vissza jött 3. nak Csabi a 2 hibával 4. lett. Viszont külön respect ,hogy a bírók nem vették észre Csabi pályatévesztését de ő volt olyan sportszerű és szólt… Ebből is látszik milyen jó társaság ez ,és tényleg tudásból akarunk jobbak lenni nem csalással 😉

    Végül pedig itt van mindnekinek a leggyorsabb köre összahasonlításnak. Nekem mondjuk csak fél kör 😀 Érdekesség ,hogy ha nem hibázik senki akkor mind a 4-en nagyon nagyon közel megyünk 🙂 izgalmas lesz a folytatás 😉

    https://www.youtube.com/watch?v=fu_IyrApxKQ&ab_channel=J%C3%A1szaiCsaba

    #14090
    Sztif
    Felhasználó

    Na nem jött meg a stabrúd végül…. Sőt miután újra betelefonáltam kiderült ,hogy frankón el is hagyták és fingjuk sincs hol és melyik lehet az én csomagom. Elméletileg a BP-re még megérkezett a raktárba viszont onnan káosz… Király nem vagyok boldog :/

    Hétfőn próbálok ismét telefonálni… De valószínűleg kerestetni kell akár kép akár egyéb infó alapján szuper…

    #14079
    Sztif
    Felhasználó

    <p style=”text-align: center;”>Most valahogy itt se sikerült nagy lelkesen folytatni de igyekszem felvenni a fonalat. Már azt se tudom mi maradt ki így inkább folytatom a jelennel  :D</p>
    Szóval szerettem volna kicsit még a futőművön javítani így rendeltem egy whiteline stabrúd szettet. Ezt elvileg holnap hozzák meg remélem így lesz mert szombaton Oszak és addigra be is akarom szerelni 🙂

    Illetve az első fékek már elég kopott és ez a betét megette eléggé a tárcsát is :/ így cserélem majd azt is. Betét marad a Hawk hp+ nekem ez eléggé bevállt. Tárcsa most rotinger lesz. Ebből is a C hook minta. Erről még semmit se tudok de jól néz ki 😀 az is valami 🙂

    #13922
    Sztif
    Felhasználó

    Sziasztok

    Ugyan mostanában nem volt túl aktív a topikom de most már én is itt folytatom az új oldalon. 🙂

    Akiket érdekel az előzmény ők itt megtalálják.

    http://www.miata.hu/forum/?tid=5214&page=11

     

9 bejegyzés megtekintése - 1-9 / 9
  • Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.

©2024 Magyar MX-5 Klub - © Minden jog fenntartva!

KAPCSOLAT

Küldés folyamatban

Bejelentkezés

vagy    

Forgot your details?

Create Account