15 bejegyzés megtekintése - 16-30 / 54
  • Szerző
    Bejegyzés
  • #14215
    Gyula
    Felhasználó

    HAJRÁ PALI  ! ! !

    #14214
    GPali
    Felhasználó

    Nem sok minden történik így a hideg beálltával. Nagyjából egy hónapja be sem indítottam az autót. Majd karácsonykor hazamegyek vele a családhoz (kemény 25 km).

    Annyi fejlemény van, hogy a menő rx8 váltógombomat újrabőröztettem, hogy a nagy unalomban történjen is valami 😀

    https://www.bestkarpit.hu/index.php/contact/ bőrözte újra kemény 5.000,- Ft-ért. Szerintem tök szép lett.

    A következő karbantartási cselekményem pedig egy alvázvédelem lesz. Nem akartam a klasszikus fekete bitumenes megoldást választani, mert  egyrészt hallok róla nem olyan pozitív dolgokat, másrészt a viaszos bevonat nekem szimpibb. Így berendeltem az ehhez szükséges eszközöket. (drótkefe, csiszolópapaír, rozsaátalakító(korant), ecset, maszkolószalag, viasz alapú alvázvédő).

    Tervem szerint ezt az ünnepek alatt meg is csinálom a kocsin. Szurkoljatok 😀

    #14199
    GPali
    Felhasználó

    Volt időm szanaszét vágdosni több mint 3 órányi nyers videóanyagot, úgyhogy a hónap eleji Mátra-Bükk túráról készítettem egy videót, amit a csúszkálásra hegyeztem ki. Fogyasszátok egészséggel. 😉

    https://www.youtube.com/watch?v=RMysK-hnaHU&t=10s

    #14195
    GPali
    Felhasználó

    A csapattal hétvégén körbejártuk a Mátrát és a Bükköt. Az idő csöpögős, esős őszi volt. Ez ősszel teljesen elfogadható. Szombaton és vasárnap is vizes úton mentünk, vasárnap egy jó adag esővel fűszerezve.

    A jól összeszokott társaság:

    Most is vittünk walkie-talkie-t, ami nagyon áldásos segítség. Sokkal kevesebb rizikót kell vállalnunk 1-1 előzésnél, mert a már elől haladók folyamatos tájékoztatást adnak nekünk a forgalomról.

    A vizes, esős idő ajándékaként egyébként viszonylag gyér volt a forgalom, úgyhogy nagyjából a saját tempónkat autózhattuk végig. A vizes körülményekre tekintettel nem kell óriási sebességre gondolni, inkább csak olyan laza, óvatosabb örömautózás volt. Főleg vasárnap.

    A színes őszi táj viszont ezerszeresen is kárpótolta a hiányzó kanyarsebességet. Eszméletlenül szép volt.

    Akár egy “mx5 generations” összehasonlító tesztet is forgathattunk volna:

    A vizes, avaros és szinte teljesen üres hegyi utat kihasználva azért volt mit gyakorolgatnunk. Tök szépen és óvatosan lehetett játszani az autókkal. A vasárnapi esőnapot olyan szinten élveztem, hogy az elképesztő. Hegynek lefele óvatosabbak voltunk, de fölfele (a biztonságosabb irány ilyen játékhoz) szét ökörködtük az utat. Itt egy mátrai szakasz: https://www.youtube.com/watch?v=bVPuUYrQvhY

    Időközben berendeltem egy viasz alapú alvázvédő szert, amit még a hó megérkezte előtt fel szeretnék nyalni a kocsi alvázára.

    #14194
    GPali
    Felhasználó

    Ma délelőtt ismét a Red Sun Sercive-ben vendégeskedtem.

    Aznap amikor Jugo megcsipszőte a kocsimat Ecutek segítségével, akkor nagyon meleg volt (30-35 fok). Ezért a beszívott levegő hőmérséklete magasan az átlagos, illetve az ideális hőmérséklet felett volt. Nem tudta úgy belőni az előgyújtást ahogyan szerette volna, mert kicsit nagyobbat kért a kocsi mint az ideális. Ezért abban maradtunk, hogy egy enyhébb napon még visszatérek hozzá egy finomításra. Ma kellemes 20-22 fok van, úgyhogy ezen is túlestünk.

    Ezen felül pedig mivel anno 95-ös benya volt a kocsiban, ezért nehézkes lett volna neki a “nagy programot” szépen finomhangolni. Úgyhogy ezúttal 100-assal mentem hozzá így a “nagy programot” is belőtte.

    Kb 2 óra volt ez a második kör. Nyilván van benne placebo, de érzésre most sokkal szebbet megy 100-as “nagy program” alatt az autó, úgyhogy boldogság van.

    Hazafele piros lámpától piros lámpáig váltogattam a 95-ös és a 100-as program között. Egészen határozottan érzem a különbséget a kettő között!

     

    És akkor, hogy egy kis rossz hír is legyen: tegnap kaptam egy brutál nagy kavicsot a szélvédőmre. Olyat szólt, hogy rendesen beparáztam. Az eredménye egy óriási kőfelverődés lett.

    Reggel egy szélvédősnél kezdtem a napot. Azt mondták, hogy egyrészt tök nagy a sérülés, úgyhogy a javításra 25-30k az ajánlatuk, másrészt, hogy valószínűleg repedni fog ha hozzányúlnak. Szóval azt tanácsolják, hogy egyből szélvédőcsere legyen, ami 65-70k. Majd hozzátette a szakember, hogy ő így hagyná. Amíg tovább nem reped addig használjam nyugodtan. Mondom kösz a szaktanácsadást báttya. 😀
    Bántja a szemem, de lehet hogy még tavaszig/amíg tovább nem reped meghagyom így, aztán kap egy újat a francba. Mókás, hogy ez már a harmadik szélvédő cserém lesz mx5-ökkel…

    #14192
    GPali
    Felhasználó

    Köszi a korrekciót. Ezek szerint valóban nem a Ford fejlesztette. Ez egy kicsit boldogabbá tett, bár konkrétan semmi jelentősége a dolognak. 😀

    Hétvégén óriási upgrade-k történtek az autómmal!!!444!!NÉGY!!4

     

    A csomagtartó ajtajának és a kasztninak a találkozásánál van egy kéder. Ez a jó 16-17 év alatt kicsit elfáradt és 2 helyen kezdett szétmállani. Nem drasztikusan, sőt funkcionálisan talán még jó is lenne. De zavarta a szememet.

    Ezért beszálltam egy IL-es rendelésbe és berendeltem egy gyári cseredarabot. (Igen, az a flakon motorolaj is genuine Mazda) 😀

    De ha már IL rendelésbe szálltam és felesleges dolgokra költöttem, akkor már rendeltem egy szintén gyári Mazda Door bushing párt is. Eddig Strongflex/Powerflex (nem tudom melyik) poly bushing volt a gyári helyén, ami ugye racsébb, és minden bizonnyal SOKKKKAL merevebbé teszi a bódét… De cserébe én nem tudtam úgy beállítani, hogy ne legyen nehéz nyitni-csukni az ajtókat. Eszméletlenül zavart. Mínusz egy verseny mod… Hát a végén még felnőtt ember lesz belőlem.

    #14182
    vili
    Felhasználó

    “Ford motor”

    Sorry az offért, meg nem mintha számítana, csak annyian tudják így, de pont fordítva van 🙂 Mazda fejlesztés az MZR motor, és a Ford is használta Duratec néven, nem pedig fordítva.

    Who makes Mazda engines? MZR/Duratec/Zetec

    “this motor was developed by Mazda, Ford just uses it”

    Off vége 😀

    #14180
    GPali
    Felhasználó

    Kakucs-Ringen töltöttem a szombati napomat. Nem autózással, de azért ott rontottam a levegőt egész nap.

    Délután, mikor a nép már elment a pályáról, gyorsan felszaladtunk 6-8 percre mi is örömautózni egyet Mátéval. Persze pályára gurulás előtt szigorúan melegítettük a kényes Ford motorokat, illetve én az első körökön nem is nyúztam még, hagy érje el az üzemi hőmérsékletet mind a víz, mind pedig az olaj.

    Ezt követően nagyjából 4-5 kör élményautózás következett. VÉGRE!

    Gyakorlatilag egész évben nem sikerült eltalálnom versenypályára, ilyen olyan ééés amolyan okokból kifolyólag. Persze, mind csak kifogás…. (Elfogyott fék, check engine-k sorozata, más program, ez-az)

    https://www.youtube.com/watch?v=V-xldaeqLwQ

     

    Az autó nagyon jó, végre merem használni is. Sajnos utcai gumival voltam, ami egy 7 (!!!) éves Michlein szett. Ezzel vettem. A videón is látszik, hogy nagyon csúszkál, sajnos nincs tapadása az abroncsoknak. Pedig minta még valamennyi lenne rajtuk… Szerintem korukból kifolyólag túl kemények már ahhoz, hogy tapadjanak.

    Plusz a futómű beállításra néznék rá, mert szerintem nem tökéletes. Valószínűleg a híresen jó minőségű közút hálózatunknak is köszönhetően kicsit elállítódott az idő során.

    #14173
    Gala
    Felhasználó

    Köszi a tippet, így megyek tovább. Sajnos csak most olvastam a felajánlást, lemaradtam a lehetőségről.

    #14160
    GPali
    Felhasználó

    Szerintem alapvetően le kéne szerelned az egyik kereket, megnézni, hogy valóban bilstein gátlód van-e (sárga színű, innen könnyű felismerni), majd ellenőrizni, hogy milyen rugód van. A rugón levő cikkszám/akármi alapján beazonosítani a rugó típusát és megtudni, hogy az mennyit ültet az előírás szerint. Innen már tovább lehet menni. Ha valóban gyári bilstein gátló-gyári rugó kombód van, akkor szerintem minimális különbségnek kéne lennie a sima gyári futómű magasságához képest. Azt gyanítom, hogy Neked gyári rugó helyett esetleg Eibach vagy hasonló ültetőrugó kerülhetett a kocsidba. Azok típustól függően 3-4cm környékét szokták lejjebb dobni a kocsi hasmagasságát.

    Ha ezekkel nem szeretnél bajlódni, akkor pedig gyere el holnap 9:00-9:30 magasságában az esztergomi tesco parkolójába egy mérőszalaggal. Ott lesz gyári magas nc és össze tudod mérni a kocsikat. 🙂

    #14156
    Gala
    Felhasználó

    Köszi a megerősítést, én is erre jutottam…

    Egy utolsó kérdés, mert nem akarom spam-melni a kolléga oldalát: A gyári Bilstein-es ültetés az mennyit ültet a szériához képest? Ezt tudnom kellene, hogy kiválasszam a megfelelő Tein-t. Ugyanis a 3rd party szetteknél megadják hogy a szériához képest milyen tartományban ültet (pl -2cm-től -7cm-ig) tehát ha az enyémen jelenleg fennlévő is 2 centit ültet, akkor ezt a Teint-t hiába veszem meg, nem tudok emelni vele semmit.

    #14155
    Gyula
    Felhasználó

    Jó ez a halmazelméleti filozofálás.Nyilván ízlésről és pofonokról… De nagyon másként hangzik,főleg szeretett játékunkról,hogy legrondább vagy legkevésbé szép. Nagyon jók az írásaid,tulajdonképpen nincs is más értékelhető a fórumon. LIKE !

    #14154
    GPali
    Felhasználó

    Szia

    Szerintem az állítható futómű a legjobb út. Nyilván a legdrágább is (a felhajtó átalakítása után). 😉

    Állítható futóműből pedig olyat kell venni amire igényed van. Tein-ből is van “alsópolcos” és “felsőpolcos” kategória. Én ha a márkán belül kéne választanom, akkor a Flex-Z típust javasolnám. Az még élhető utcai használatnál is, de ha versenypályára tévedsz az autóval, akkor ott sem fog csalódást okozni. Ha csak a magasság állítgatása a cél, akkor tökéletes lehet a Street Basis típus is. BC Racing futóműveit is dicsérik, ott is ugyanígy több típusból tudsz választani. Ha nagyon sok felesleges pénzed van ilyesfajta játékra, akkor az Öhlins Road and Track típusát is nagyon istenítik. Igazából árban határ a csillagos ég. Ahogy írtam azt kell kitalálnod, hogy Te mire használod az autót és a felhasználási módhoz igazítani a futómű vásárlást.

    Gyárilag tényleg bután magas az összes mx5. Az ültetőrugónak pedig pont ez a hátránya, hogy lejjebb dobja X cm-el és kész. Nem lehet hangolni saját szájíz szerint.

    (De ennek a témának a tovább boncolását egy új topic-ban kellene folytatni.) ;)c

     

    Gyula, az NC1 is nagyon szép autó, de az mx5 palettában (szerintem) a legcsúnyácskább. Tehát ha mint autó nézzük (nagy halmaz), még mindig magasan a nagyon szépek között van, ha mint MX5-öt nézzük (kis halmaz), akkor viszont szerintem nem olyan szép. Nyilván ez ízlés kérdése.

     

    #14153
    Gala
    Felhasználó

    Új vagyok még MX5-ös körökben, egy kis segítséget szeretnék kérni:

    Egy hete vagyok boldog tulajdonosa egy 2006-os NC-nek! 🙂 Fullos a kicsike, Revolution felszereltség, gyári ültetés és Bilstein (ha hinni lehet az előző tulajnak, de jó arcnak tűnt). A gondom pont az ültetés, mert bár rohadt jól néz ki és kezesen is fordul, sajnos annyira alacsony, hogy nem tudok beállni a házunk alatt lévő garázsba, mert lekoppan az alja a lehajtón. 🙁 Ezelőtt egy GT86-om volt, az simán lefért, de az MX5 sajnos nem. Nyilván nem akarom kint hagyni a kertben vászon tetővel, keresnék valami megoldást:

    • A legkézenfekvőbb az ültetés megszűntetése lenne, de ehhez tudni kellene hogy a gyári Bilstein és rugó a széria NC-hez képest mennyit ültet? Mert ha kicserélem mondjuk egy állítható TEIN-re, lehet hogy az picit magasabb tud lenni mint a mostani… Van esetleg más bevált gyártó? Ha egy mód van rá, azért szériát nem szertnék…
    • Gondolkodtam magasabb gumin is, mert a Hacsiról maradt néhány 215/45R17-em, ez elvileg 9mm-el nagyobb átmérőt ad, teháét 4,5mm emelést. A méret talán nem lenne ördögtől való, pár YT videó alapján az amcsi kocsikat ilyennel is szerelték. Persze attól még beleérhet a dobba, úgyhogy ez se tuti…
    • Vagy a felhajtót alakítom át, de az meg csillagászati összeg lenne, ráadásul az se biztos, hogy kihozható belőle az MX5-kompatibilitás…

    Szóval bármilyen ötletre fogékony vagyok! 😉

    #14144
    Gyula
    Felhasználó

    Rooooondaaaa? Na ne máá!

15 bejegyzés megtekintése - 16-30 / 54
  • Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.

©2024 Magyar MX-5 Klub - © Minden jog fenntartva!

KAPCSOLAT

Küldés folyamatban

Bejelentkezés

vagy    

Forgot your details?

Create Account