10 bejegyzés megtekintése - 46-55 / 55
  • Szerző
    Bejegyzés
  • #14021
    Gyula
    Felhasználó

    Köszönöm az infót !

    #14013
    vili
    Felhasználó

    (tudom megint $$ de nekem ez van bebúkmárkolva egy majdani leömlő cseréhez: https://www.racingbeateurope.com/mazda-mx5-nanbnc-header-heatshield-blanket-2406-p.asp )

    #14010
    GPali
    Felhasználó

    (Csak, hogy dokumentálva legyen, mert feljebb elmaradt: leömlő cseréjekor a km állás:  197.730 km)

    Hétvégén kicsit simogattam a kocsit. Semmi komoly módosítás nem történt, de azért kikaptam a rádió fejegységét.

    Nyilván volt ennek is oka, nem csak önszopatásból vettem ki. Nagyon zavart, hogy nem tudom azt hallgatni a kocsiban, amit akarok. Így hát vettem egy kifejezettem Mazda spec aux kábelt, amit a fejegység hátuljába lehet dugdosni. A kábel másik végére meg ugye felszarvazni a telefonunkat, amin a Spotify alkalmazás megnyitásával a zenehallgatás mekkájába kerülhetünk.

    Elég konkrétan Mazda spec a kábel:

    Ezen kívül Nyiri közbenjárásával beszereztem egy szalag hővédő ragasztót. Rajos árány színben. Ezzel rommá ragasztgattam a generátor hátulját. Hátha így nem fog leolvadni a 6-700 fokos (lehet kicsit túloztam) leömlő alatt.

    Még körbenézek ott a leömlő környékén és lehet, hogy 1-2 gumicsövet is körbe fogok tekergetni vele. De azért szeretnék ügyelni arra is, hogy ne legyen túl tolva a racse kinézet a motortérben.

    Vasárnap pedig lőttem 1-2 fotót a kis szürkeegér nc1-ről.

    #14001
    GPali
    Felhasználó

    Vili: Eléggé hangos. Ez sima utcai használatnál engem is zavar, hát még a rend éber őreit. Rugós használatnál, magas fordulaton gyönyörű versenyautós lesz a kocsi. Gondolkozom rajta, hogy visszarakom a gyári hátsó dobot. Sajnos fordulaton azért így sokkal nagyobb az élmény. Még törpölök egy kicsit a hátsó dob cserén.

    Gyula: igen-igen, most már illene használnom is úgy, ahogyan az nb-ket és az na-t is használtam. Tegnap el is menünk vele egy körre.

     

    Tegnap munka után néhányan összeverődve mentünk egy gyors Pilis karikát. Fantasztikus volt! Az ad hoc szervezés ellenére végül 8 autó gyűlt össze. Az útvonal mondhatni klasszikus volt: Szentendre-Dobogókő-Esztergom-Lepence-Szentendre. A burkolat minősége is klasszikusan rossz volt, de már megszoktuk. 😀

    Az az igazi régi vágású örömautózás volt. Azt az egyet sajnálom, hogy nagyon szürke volt a társaság. Csak Ádám autójának volt színe, az összes többi szürke-fehér… Hát milyen unalmas már.

    Az autó nagyon jól viselkedik, minden porcikáját érezni lehet. Recseg-ropog benne minden, de hát nem is mai csirke már. Ennyi “hiba” nekem belefér. A leömlőtől talán még egy kicsit hangosabb lett, de ez ahogy írtam is ilyen felhasználásnál nem zavar. A srácok azért megjegyezték, hogy nagyon nem szolid ez a kipufogó setup.

    Gyári->nagyon ültetett->kicsit ültetett ikertesók:

     

    #13997
    Plazmavago
    Felhasználó

    Baromi jól néz ki 🙂

    #13995
    Gyula
    Felhasználó

    Lassan színesedik az a sápadt madár.Remélem most már az élvezetes repülés következik !

     

    #13994
    vili
    Felhasználó

    És mennyire hangos? 🙂

    #13989
    GPali
    Felhasználó

    Pénteken megérkezett az I.L.-ről a 4-1 leömlőm.

    Munka után össze is szedtem mindent ami kellett/amim volt, autóba ültem és Piliscsabáig meg sem álltam a check engine-től világító, gyengén teljesítő autómmal.

    Ott beparkoltam a fater garázsába és elkezdtem szétborítani a kocsi motorterét. Sajnos a szerszámok keresgélésével sokat küzdöttem, kb semmit nem találtam ami épp kellett, vagy ha igen, akkor is fél óra keresés után. Estére csatlakozott Surányi Marci és 3 szerszámos készlete, amikkel hosszas keresgélés nélkül is lehetett dolgozni. 😀 Meg hát azért aki ismeri az tudja, hogy Marci nem fakezű az ilyesmihez, szóval rengeteget segített az előrehaladásban. Pl. volt a leömlő hővédőjén egy csavar ami nem mozdult. Ezt szakképzett lakatoshoz méltó módon körbevéste és letéptük a csavar által odaszorított hővédőlemez darabot. A csavar maradhatott a helyén, már senkit nem zavart. 😀 Éjfél előtt valamivel hazaengedtem szegény srácot mert másnap túrázni ment felvidékre, kellett neki az alvás. A kocsi már szétszedés vége fele járt, de én sem bírtam tovább, hazamentem akkor amikor Marci.

    (Hővédők lent, leömlő csavarjai lent, leömlő-középdob csatlakozás szétszedve, csatik széthúzva, szélessávú lambdaszonda kint stb.)

    Szombat délelőtt frissen, üdén és lelkesen hasaltam újra a kocsi alá. Péntek este kifogott rajtam a leömlő talpát rögzítő egyik csavar. Ezt szombat délelőtt, kipihent fejjel kb 5 percembe telt kiszedni. Szóval megérte pihenni… 😀

    Már délelőtt ott voltam, hogy rángattam kifele a leömlőt. Lehúztam az útban levő vízcsövet, kilazítottam egy másik csövet, hogy mozoghasson, de még mindig nem volt elég hely ahhoz, hogy azt a dagi otromba katalizátort ki tudjam húzni a helyéről. Generátor, hossznyúlvány, és fent a tűzfalnál futó csövek szentháromságában voltam elakadva.

    Sok helye nincs:

    Délutánra jött egy újabb segítségem. Ő tanácsolta, hogy akkor a tűzfalnál levő csövek felfogatási pontjait csavarjuk szét. Na, úgy már óriási rángatások és feszegetések közepette ki tudtam szenvedni a gyári leömlőt. (Egyébként aki ilyenbe kezd, annak tanácsolom, hogy szedje le a generátort, úgy sokkal könnyebben ki fog jönni)

    Old vs New:

    A fenti lamdaszondával szívtunk még egy kört. Nem volt szondakiszedő krova fejünk… Végül édesapám Pillisvörösvári autószerelő cimborájához robogtunk át, aki adott egy tisztességes szondakiszedő szerszámot és hiphopp kint volt az az átkozott szonda. Átcsattintottam a felső és az alsó szondát is az új leömlőbe úgy, hogy az alsót megtámogattam egy szondakiemelővel is. (Köszi a linket és egyébként a rengeteg tanácsot Nyiri!) Szerencsére I.L.-ről rendeltem lamdaszonda kábel hosszabbítót, ami aztán kellett is a csatik visszadugásához.

    A régi leömlőben levő katalizátor 1/3-a eltűnt az éterben. Por és kis fehér darabkák formájában hullott ki egy része.

    Az a fehér valami ott a katalizátor maradéka:

    (Ipari porszívóval kiszívtam a középdobból mindent amit tudtam.)

    Pedig az én autómban egy ncfl leömlője volt már. Direkt azért, hogy a katalizátor ne haljon be. Mégis behalt. 😀

    Az autó visszaépítése már “gyerekjáték” volt. Sokkal gyorsabban ment minden. Nem is történt semmi említésre méltó, kivéve annyit, hogy a leömlő elsőre sehogy sem akart rácsúszni az azt tartó csavarokra/vagy a lenti talpba nem tudtuk beilleszteni. Megoldás: Lenti talpot tartó konzolt lelazítottam… Így már simán volt benne annyi játék, hogy mindent a helyére tudjunk illeszteni.

    Kérem szépen csodálatos:

    Tervezem, hogy be fogom bandázsolni a leömlőt. Ezt a motortérben levő többi alkatrész köszönné meg igazán. De szerintem sírni fogok miközben bandázzsal fedem be ezt a szép leömlőt. Szerintem nagyon szexi így pőrén.

    Az autóval szombat óta megtett kb 80 kilométer alatt nem dobódott vissza a hibakód, de azért erre még van esély.. Szurkoljatok, hogy ne lássam újra a “dzsint”.

    Az fix, hogy a kocsi ereje visszajött és ennek szívből örülök! Újra lelkesen pörög bele a magas fordulatba (ha nem lelkesebben) és szépen adja le az erejét is!

    Idővel illene elvinnem programoztatni, mert az okosak szerint jelen állapotban szegényebb az AFR, mivel a többlet levegőhöz nem tud megfelelő mennyiségű üzemanyagot adni. Nyilván a teljesítmény is egy jó programozással fog kijönni belőle, de az kevésbé érdekel, mint az, hogy egészségesen működjön a rendszer és mondjuk ne koptassam szét a motort.

    Nagyon örülök, hogy végre nem betegeskedik a kocsi. Remélem, hogy most egy ideig a pénzemet benzinre, az időmet pedig szerelés helyett autózásra fogom költeni.

    #13978
    GPali
    Felhasználó

    Szerencsétlen fehér holló kényszerből szürkül.

    Előzmény: Sajnos kaptam egy check engine hibát, ami alapján az első katalizátorom gyengélkedik. Azóta érzem, hogy gyengébb és talán büdösebb is valamivel a kocsi. Meg hát így használni sem szeretném.

    Megoldási lehetőségek:

    1. küttetem a leömlőben levő katalizátort és többet nem foglalkozok vele. (olcsó, nem túl elegáns megoldás)
    2. Veszek egy katalizátoros leömlőt és maradunk gyáriak. (nagyon drága, de a leg elegánsabb megoldás.)
    3. Veszek egy katalizátor nélküli leömlőt, és egy lambdaszonda kiemelővel remélhetőleg átverem a kocsit, így majd nem dob hibakódot. (tuningnak is felfogható megoldás, közepesen drága.)

    Mint ahogy a Shrek mesében is tanácsolta a hóhér, a hármast választottam.

    Épp rányomtam a “buy” gombra az I.L.-en a 4-1-es katalizátor nélküli leömlőre. Elvileg programozás nélkül is egészen sokat hoz teljesítményben. Idővel azért valószínűleg el fogom vinni egy szakértőhöz, hogy optimalizálja az autót a kipuff változtatásokhoz.

    Hangosabb lesz a kocsi, ez biztos. Ennek közepesen örülök, de nyugtat, hogy legalább performance szempontból jobb lesz.

    Nagyon várom már, hogy beépíthessem és újra nyugodtabban használjam.

    #13891
    GPali
    Felhasználó

    Nekem is van ám topicom! Jelenleg a negyedik emixötömet fogyasztom. De csak nem akar lefogyni ez a dagi nc.

    Nagyon szerettem a jó öreg miata.hu-t, de talán még nagyobb örömmel üdvözlöm ezt a szép új csinos fórumot. Sokan vártuk már ezt a napot. 😉

    Általában így vezetek:

    350643689_205930172316818_1590095379713798630_n

    Általában ezt:

    355568156_277367104863381_1754564827682599193_n

    Amire ebben a topicban számíthatsz: túrákról szóló élménybeszámolók, esetleges pályanapok dokumentálása és egyre több szerelés. (Szerelés=Pali módra kókányolgatás)

    A következő feladatom egy (vagy kettő) katalizátor csere. A kedves autóm egy sárga kis piktogrammal jelzi, hogy foglalkozni kéne vele. 🙂

     

10 bejegyzés megtekintése - 46-55 / 55
  • Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.

©2024 Magyar MX-5 Klub - © Minden jog fenntartva!

KAPCSOLAT

Küldés folyamatban

Bejelentkezés

vagy    

Forgot your details?

Create Account