15 bejegyzés megtekintése - 31-45 / 57
  • Szerző
    Bejegyzés
  • #14154
    GPali
    Felhasználó

    Szia

    Szerintem az állítható futómű a legjobb út. Nyilván a legdrágább is (a felhajtó átalakítása után). 😉

    Állítható futóműből pedig olyat kell venni amire igényed van. Tein-ből is van “alsópolcos” és “felsőpolcos” kategória. Én ha a márkán belül kéne választanom, akkor a Flex-Z típust javasolnám. Az még élhető utcai használatnál is, de ha versenypályára tévedsz az autóval, akkor ott sem fog csalódást okozni. Ha csak a magasság állítgatása a cél, akkor tökéletes lehet a Street Basis típus is. BC Racing futóműveit is dicsérik, ott is ugyanígy több típusból tudsz választani. Ha nagyon sok felesleges pénzed van ilyesfajta játékra, akkor az Öhlins Road and Track típusát is nagyon istenítik. Igazából árban határ a csillagos ég. Ahogy írtam azt kell kitalálnod, hogy Te mire használod az autót és a felhasználási módhoz igazítani a futómű vásárlást.

    Gyárilag tényleg bután magas az összes mx5. Az ültetőrugónak pedig pont ez a hátránya, hogy lejjebb dobja X cm-el és kész. Nem lehet hangolni saját szájíz szerint.

    (De ennek a témának a tovább boncolását egy új topic-ban kellene folytatni.) ;)c

     

    Gyula, az NC1 is nagyon szép autó, de az mx5 palettában (szerintem) a legcsúnyácskább. Tehát ha mint autó nézzük (nagy halmaz), még mindig magasan a nagyon szépek között van, ha mint MX5-öt nézzük (kis halmaz), akkor viszont szerintem nem olyan szép. Nyilván ez ízlés kérdése.

     

    #14153
    Gala
    Felhasználó

    Új vagyok még MX5-ös körökben, egy kis segítséget szeretnék kérni:

    Egy hete vagyok boldog tulajdonosa egy 2006-os NC-nek! 🙂 Fullos a kicsike, Revolution felszereltség, gyári ültetés és Bilstein (ha hinni lehet az előző tulajnak, de jó arcnak tűnt). A gondom pont az ültetés, mert bár rohadt jól néz ki és kezesen is fordul, sajnos annyira alacsony, hogy nem tudok beállni a házunk alatt lévő garázsba, mert lekoppan az alja a lehajtón. 🙁 Ezelőtt egy GT86-om volt, az simán lefért, de az MX5 sajnos nem. Nyilván nem akarom kint hagyni a kertben vászon tetővel, keresnék valami megoldást:

    • A legkézenfekvőbb az ültetés megszűntetése lenne, de ehhez tudni kellene hogy a gyári Bilstein és rugó a széria NC-hez képest mennyit ültet? Mert ha kicserélem mondjuk egy állítható TEIN-re, lehet hogy az picit magasabb tud lenni mint a mostani… Van esetleg más bevált gyártó? Ha egy mód van rá, azért szériát nem szertnék…
    • Gondolkodtam magasabb gumin is, mert a Hacsiról maradt néhány 215/45R17-em, ez elvileg 9mm-el nagyobb átmérőt ad, teháét 4,5mm emelést. A méret talán nem lenne ördögtől való, pár YT videó alapján az amcsi kocsikat ilyennel is szerelték. Persze attól még beleérhet a dobba, úgyhogy ez se tuti…
    • Vagy a felhajtót alakítom át, de az meg csillagászati összeg lenne, ráadásul az se biztos, hogy kihozható belőle az MX5-kompatibilitás…

    Szóval bármilyen ötletre fogékony vagyok! 😉

    #14144
    Gyula
    Felhasználó

    Rooooondaaaa? Na ne máá!

    #14143
    mester
    Felhasználó

    Na…most már férfias a járgány!:) jó a gyári felni is, de ez racséssabb”. Amúgy jól tereled a verdát, persze mindig van hová fejlődni, de én már ennek is örülnék, egész jól nyomod hozzám képest! Sajnos keveset használom az enyém, hétköznap elsőkerekezek”.

    #14137
    GPali
    Felhasználó

    Így teljesüljön minden vágyad, Mester! 😉

    Múlt héten vásároltam egy szett 17″ Enkei Yamato SC24 szettet (ET: 45, 7Jx17H2, type: EN027017W4, 8,2kg).

    Tegnap Soma óriási segítségével eljutottam egy gumishoz. Az ő napi járósában egy szett felni és egy szett semi slick, én pedig mentem a Mazdával. Gyakorlatilag 2×4 kerék gumizása történt meg, mert az eddigi szettet szétszedettem, az új felniket felgumiztam az utcaival, majd a gyári szettre ráhúzattam egy használtan vásárolt Pirelli RK5 szettet (205/45 17). Elég ballonos lett így a kinézet, de oda se neki. Ezennel kijelenthető, hogy van pálya szettem is. VÉGRE!

    Mester, hogy vizuálisan is kielégítsem a vágyaidat:

    Szentkuti Ákos kartársat idézném a kocsi mostani megjelenése kapcsán: “aztmondommindenkinekhogyelegánsdevalójábanbelülmindentelengedtemazéletbenmerttisztesférjéscsaládapavagyokamunkámpedigévekótameghatározhatatlanegymultinál” szürke

    Én most úgy látom, hogy kinézetre kész van az autóm. A megvásárlás pillanatától bennem van az érzés, hogy az elejével módosítani kéne valamit, hogy ne legyen ilyen bárgyú a képe. Mondjuk ki bátran: az nc1 a legrondább mx5 ever. De egyelőre úgy döntöttem, hogy mégsem fogok bele óriási átalakításokba. “Jóvanazúgy”

     

     

    Múlt vasárnap pedig Dani barátommal felcsavaroztunk az autóink hátsó tengelyeire 1-1 szett lerugós kerékszettet és Nagysáp felé vettük az irányt. 17″–>16″ marha jól mutat ez a setup. Illetve megfigyelhető a gyári–>ültetett nc1 közti különbség.

    Ez volt az első igazi “bevetése” az nc-nek ilyen használatra. Nagyon szépen mozog az autó. Azt mondanám, hogy a kocsi nagyon is tudja, nekem viszont még gyakorolnom és tanulnom kell mind a vezetési stílust, mind pedig az autót. Azért egy gyakorlós videót itt hagyok Nektek.

    #14126
    mester
    Felhasználó

    A fekete felni adná magát…szerintem. De ez csak az én izlésem.

    #14123
    GPali
    Felhasználó

    Éjszakai Parlament+Duna+Nc

    Nagy kár a koszos felniért…

     

    #14122
    GPali
    Felhasználó

    A “valahogy tovább kéne gondolni a dolgot” gondolatmeneten sokat agyaltam a csík ötletelése közben. Az ajtókra egy-egy nagy kör még elférne (ahogy a Porschén is van), viszont akkor meg már talán túl “wannabe race car” hatást keltene. Ezért egyelőre azt nem vállaltam. A kocsi két oldalára alulra a küszöbök fölé lehetne még két sárga csíkot varázsolni, de az is már kicsit túlmutatna azon amit szeretnék.

    Május végén voltunk a Tátrában. Nagyon sok videóanyagot rögzítettem, de sosincs időm/kedvem/tehetségem szépre vágni őket. Most azért egy rövid részletet megosztok veletek. Majd szeretnék egy izgalmasabb videót is összerakni. Kíváncsi vagyok összehozom-e valaha 😀

    #14111
    Gyee2
    Felhasználó

    Ok, nekem az tetszik, hogy valahogy jó kombináció a sárga meg az ezüst meg hogy kiemeli a géptető középső domborzatát.

    Ami nem tetszik az az ahogy teljes szélességben, mint egy szalag körbefogja az orrot a kerekek vonalában.

    Valahogy tovább kéne gondolni a dolgot de nem tudom hogyan…

    #14110
    GPali
    Felhasználó

    Közben találtam egy olyan Porschét ami kívül-belül nagyon hajaz az én kis budget wannabe sportautómra. 😀

    Vicces, hogy a kocsi oldalára gondolkoztam hasonló körökön is. De utcai kocsira soknak éreztem, így azt elvetettem.

    Kívül:

    …és belül:

    Kiegészítésként a sárga csíkomhoz: 16 cm a vastagsága. (Csak, hogy ez is meglegyen az utókornak) :p

    #14109
    GPali
    Felhasználó

    (Az előző bejegyzéshez: olajcserekor km óra állása: 201.278 km)

    A kocsi megvásárlásának a pillanatától – igaziból már azt megelőzően – zavart, hogy szürke a színe. Egy igásló dizel passat kategóriájú autó nyugodtan lehet szürke, de egy élményautó?! Nemá’

    Sajnos az egész kocsi átfóliázására olyan ajánlatot kaptam (600.000,-), hogy csípőből vissza is utasítottam.

    De már elindult a vezérhangya… valami “kell”! Átlag versenycsík inspirációkat kezdtem nézni a neten, de valahogy nem tetszett mx5-ön. Aztán szembejött egy valamilyen Triumph roadster, aminek a motorháztetején keresztbe volt egy csík. Elkezdtem módszeresen ilyen stílusra keresni. Egyre több Ferrari és néhány klasszik, leginkább brit roadster jött szembe a képeken. Pl:

    Szóval volt inspirációm. Már csak megvalósítani kellett. Mihalik Matyi egy ideig keményen mx5-özött,  ő most autófóliázással foglalkozik. Úgyhogy megkerestem a hülye ötletemmel. Kék vagy sárga csíkot terveztem. Náluk épp a sárgából volt raktáron olyan, ami tetszett is. Így sárga lett. A pozicionálásban és a csík vastagságával sokat matekoltam, végül Anita barátnőm sokat segített ebben.
    A végeredmény nekem nagyon tetszik, de azért látom, hogy ez megosztó lesz az emberek számára. 😀





    Tessék kommentálni, kinek hogy tetszik, mi a véleményetek? Csak bátran, nem fogok eret vágni ha valaki elhord miatta a búsba. 😀

    #14104
    GPali
    Felhasználó

    Eljött az első olajcsere ideje. Bő 7.000 km-t tettem az autóba. Nagyrészt autópálya és sima nyugis használat volt.


    Elég sötét volt már az olaj, úgyhogy nagyon időszerű volt a csere. Egy óriási szarvashibát követtel el az olajszűrő cseréjekor, ugyanis nem vettem észre, hogy az előző szűrő tömítőgyürűje feltapadt a szűrő foglalat helyére. Nyilván a próbaindításkor a kocsi elkezdte okádni magából az olajat a földre… kis kapkodás után megtaláltam az ottmaradt tömítőgyűrűt…. Kiszedtem, visszatekertem a szűrőt, újra indítottam és láss csodát,  ezúttal nem fosta el magát. 😀

    Eddig 5w40 motul volt benne, ezt még Jorpet rakta bele. Most gyári Mazda 5w30-at kapta, mert hogy ez A GYÁRI. Reméljük ezt sem fogja enni. Ha véletlenül igen, akkor visszatérek majd az 5w40-re.

    #14097
    GPali
    Felhasználó

    …és ma meg lett bolondítva egy Ecutek-kel az autó. (200.770 km)

    A híres és hírhedt Red Sun Shop-hoz vittem az autót. Rátöltötték a “basic” remap-ot, majd utcán finomhangolta Jugo Úr.

    Nagyjából 2,5-3 órát autókáztunk, log-oltunk, finomítottunk. Nagyon nem értek az autótuning ezen részéhez (sem), de Jugo nagyjából tájékoztatott h mikor mit csinál. Az előgyújtással és a gyújtástáblával szöszmötölt elég sokat. Az AFR-nél mondta, hogy nagyon szépre be tudta lőni, egész egyenletes lett.

    Nyilván ez nem egy tűpontos pados finomhangolás, hanem egy kb 30 fokban utcán, belőtt nyers valami lett. Nagyon bánom, hogy nem tudom pontosan leírni a látott értékeket, illetve elmagyarázni, hogy mi és hogyan változott az autó agyában.

    Mivel számokat nem látunk, ezért az érzéseimet tudom csak megosztani veletek. Sokkal egyenletesebb lett az egész rpm tartományban a kocsi erőleadása. Pl gyári állapotban volt egy kis bebutulás 1800-2300 rpm környékén, ami most teljesen megszűnt. Tehát alul érezhetően jobb a kocsi. Általában véve erőben nem érzem, hogy úristen, sokkal jobb lett a verda. Az viszont biztos, hogy egyenletesebb, szebb a teljesítményleadása.

    Jugo írt rá egy 100-as programot is, de mivel most 95-ös van a kocsiban, így az elég “virtuális” program. Mondta, hogy ha majd kicsit enyhébb lesz az idő, akkor tegyem tele 100-assal és vigyem vissza újraíratni azt a részét, mert így semmi értelme.

     

    Játék: kaptam egy “rajtprogramot” ami annyit tud, hogy álló helyzetben kuplung-teli gáz benyomásra megtartja 4000-en a fordulatot. Ezt tudom feljebb is állítani, ha épp szeretném. Elvileg van flatshift is, de azt még nem sikerült normálisan abszolválnom.

    Jugo beállított gázfröccsöt is visszaváltásnál, de azt utólag megkértem, hogy vegye ki. Jobban szeretem azt magam csinálni. 🙂

     

    Az eredeti célom az volt, hogy a kocsi szépen, egyenletesen és egészségesen járjon. Ezt sikerült elérni és egy kicsit még túl is lőni a célon. Szóval maximálisan elégedett vagyok.

    #14068
    Gyula
    Felhasználó

    Gratulálok a szép jubileumhoz! További sok boldog,gondtalan,szép kilométert!

    #14067
    GPali
    Felhasználó

    A hibakódok kiolvasása és törlése óta nem dobta vissza őket a kocsi (200-250 km-t mentem vele azóta). Azért nem vagyok teljesen megnyugodva. 99%, hogy meg lesz bolondítva a kocsi egy ecutek-kel vagy valami hasonló megoldással.

    Btw pénteken munka után néhányan elmentünk egy Bajna-Héreg mókára. Csak óvatosan, semmi durvulás. Tudjátok… Útközben az autóm nagykorúvá érett! Beletekerődött a 200k

    Őszintén remélem, hogy sok-sok kilométert fog még az én lábam belenyomni ebbe a számlálóba. 🙂

15 bejegyzés megtekintése - 31-45 / 57
  • Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.

©2025 Magyar MX-5 Klub - © Minden jog fenntartva!

KAPCSOLAT

Küldés folyamatban

Bejelentkezés

vagy    

Forgot your details?

Create Account